نحوه صحیح بررسی و تمیز کردن شمع خودرو

با مکانیک نیوز همران باشید تا نحوه صحیح بررسی و تمیز کردن شمع خودرو ی خود را یاد بگیرید و دیگر نیازی به تعمیرگاه و هزینه اضافی نداشته باشید.

اولین نکته ای که قبل از شروع باید به ان اشاره کنم ان است که این مطلب هم برای موتور های کاربرات به کار می رود و هم مدل انژکتوری ولی تنها یک تفاوت کوچیک میان این دو مدل وجود دارد که در ادامه برای شمابیان خواهم کرد.

تفاوت میان شمع موتور کاربرات و انژکتوری:

شمع های کاربرات کمی سایزشون بزگتر می باشد و برای همین آچاری که برای انژکتور بکار میرود به کاربرات نمیخورد.
به طور کلی آچار شمع های مچی که به رنگ قرمز می باشد برای مدل انژکتور و آبی ها هم برای کاربرات.

اولین کار ان است که بگذارید موتور ماشین کاملا خنک شود و شمع را در زمانی که که موتور کاملا خنک است ان را بررسی کنید.
وایر شمع را به طور مستقیم بالا می کشیم و بعد آچار شمع را داخل ان قرا می دهیم.
(اگه شمع خیلی سفت باشد یا زور کافی برای باز کردن موجود نیست از این روش ساده میتونید استفاده کنید)



چیزی که نیاز داریم یدونه آچار فیلر که مهم نیست چند تا لبه داشته باشه مهمه اینه که فیلر ۹۰ رو داشته باشه.

در اصل فیلر شمع یعنی تنظیم فاصله الکترود شمع با قسمت بالای شمع هست یعنی این فاصله ای که تو عکس هست.


تصویر

حالا آچار رو برداشته و فاصله رو تنظیم میکنیم اول یه ضربه فاصله رو کم میکنیم بعد با اچار فیلر فاصله رو تنطیم میکنیم .



برای شمع های دو تا ۴ پلاتینه هم تقریبا به همین صورت با این تفاوت که باید برای هر کدومشون جدا گونه فیلر بشه یعنی برای یه شمع ۴ پلاتینه باید ۴ بار فیلر هر کدوم تنظیم بشه.



مرحله بعدی تمیز کردن شمع هست که بهتر یا برس سیمی تمیز بشه اگه بنزین یا تینر هم دارید میتونید استفاده کنید حتی اگه اسپری کاربرات شوی هم دارید میتونه تمیز کنه



قسمت بعدی که خیلی خیلی مهمه اینه داخل شمع رو تمیز کنیم و این قسمتی هست که اکثر وقت ها فراموش میشه.



قسمت بعدی وایر هاست.



خیلی وقت هاست وایر اصلا رو شمع خوب نمیشینه یعنی وقتی میخواین وایر رو ببندید به راحتی در میاد و انگار شل و ول هست، این نکته خیلی مهمه.
برای رفع این مشکل وایر رو به سمت بیرون فشار میدیم تا اسنجوری بیاد بیرون.



حالا به این دو تا دندونه دقت کنید اگه این ها محکم شمع رو نگه مدارن همون حالت پیش میاد.



کافیه با انبر دست اینجوری فشار وارد کنید بعد وایر رو برگردونید به حالت اولش فقط هواستون باشه زیاد فشار وارد نکنید.



برای بستن هم میتونید از همون روش استفاده کنید.
یه چیزی که باید بهش دقت کرد اینه که وقتی شمع رو میبندید یه جای محکم میشه بعد از اون حالت حداکثر نیم سانت بزارید بچرخه بیشتر از اون باز کردن شمع رو خیلی سخت میکنه و از طرفی ممکنه به سرسیلندر آسیب برنه.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *